Sunday, December 29, 2013

Top 15 2013

Oricât am ordonat și reordonat, nu am reușit să ajung la un top 10 care să mă mulțumească. Așadar, for one time only (bănuiesc), topul cu cele mai bune filme ale anului va cuprinde 15 „norocoase”. Dar nu le voi ierarhiza decât pe primele 5, pentru că de acolo în jos alegerile ar deveni din ce în ce mai dificile (și mai meschine)

Beasts of the Southern Wild

1. Beasts of the Southern Wild (Benh Zeitlin) - review
2. Spring Breakers (Harmony Korine) - review
3. Django Unchained (Quentin Tarantino) - review
4. La vie d'Adèle (Abdellatif Kechiche) - review
5. Gravity (Alfonso Cuarón) - review

Pozițiile 6-15 în ordine alfabetică:
Barbara (Christian Petzold) - review
Blue Jasmine (Woody Allen) - review
Domestic (Adrian Sitaru) - review
Faust (Aleksandr Sokurov)
Inside Llewyn Davis (Joel & Ethan Coen) - review
Lincoln (Steven Spielberg) - review
Passion (Brian De Palma) - review
Silver Linings Playbook (David O. Russell) - review
Tanta agua (Ana Guevara, Latitia Jorje) - TIFF review
Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow) - review

Spring Break Forever!

Observații: 
  • Am decis să nu includ decât filme care au rulat în premieră în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2013, în cinematografele din Cluj. Astfel a fost exclus (printre altele) Before Midnight, care a rulat doar în București (pentru că așa gândesc distribuitorii noștri). Ceea ce e păcat, pentru că după părerea mea este cel mai bun film din trilogia lui Linklater.
  • Singurul film despre care nu am scris o „recenzie” este Faust, pe care l-am văzut în urmă cu peste 2 ani... Altă bilă albă pentru distribuitori.
  • Comparativ cu topurile din anii trecuți, sunt mult mai multe filme americane (sau, mă rog, regizate de americani, unele dintre ele fiind finanțate în Europa). În rest, patru filme europene (unul francez, unul nemțesc, unul rusesc și unul românesc, for good measure) și unul uruguayan.
  • Cinci regizori „recidiviști”: Allen, the Coens, Cuarón, Spielberg și Tarantino.
 
Faust


Top Ten 2012
Zece filme proaste din 2013
Topul filmelor românești din 2013


No comments: