Thursday, April 18, 2013

Cluj Shorts


Official website: http://clujshorts.ro/. Nu am așteptări foarte mari, nu știu mare lucru despre filmele din selecție (nu am prea făcut nici research), dar îmi pare bine că se mai întâmplă câte un eveniment de genul acesta. Și așa îmi zic mult prea des că ar trebui să mă uit la mai multe scurtmetraje. La Cluj Shorts vor fi proiectate (altă necunocută - calitatea proiecției) peste 80 de filmulețe din întreaga lume (mai ales din  Europa și America latină) în 2 zile... Ceea ce nu e rău deloc. Iar spot-ul oficial arată chiar bine:

6 comments:

Anonymous said...

Vorbeai de necunoscuta "calitatea proiectiei". A fos cu plus sau cu minus in cadrul festivalului ?

Victor said...

A fost... vizionabil. Aspect ratio corecte, dar cam pixelat uneori. Probabil a fost de vina si formatul/rezolutia in care au primit unele filme. Per ansamblu, nu a fost rau, dar avem nevoie de proiectii digitale de calitate mai buna in cinematografe.

Anonymous said...

De acord. Asta cand cinematografele isi vor achizitona echipamente mai performante.

O intrebare: la cate proiectii din cele 11 ai ajuns?

Victor said...

La 4. Si am mai vazut cateva filmulete pe net...

Anonymous said...

Realizezi ca 4 proiectii din 11 si cateva filmulete pe net nu relfecta calitatea proiectiilor sau a festivalului? Asa cum nici rezolutia filmelor trimise (care depinde de participanti).

Victor said...

You made me do math... :D

4 din 11 proiectii au insemnat 34 de filme din 86... In total am vazut 39 (adica 45%). As zice ca e un esantion reprezentativ by any standards.

Anyway, parerea mea despre festival este categoric una pozitiva (as per: http://poisonwhiskey.blogspot.ro/2013/04/cluj-shorts-after-thoughts-and-embedded.html).

Iar calitatea proiectiei digitale va ramane aceeasi la Victoria pana cand or sa-si schimbe aparatura, fie ca sunt scurtmetraje de la Cluj Shorts sau Tres Courts, fie ca este vorba de Beasts of the Southern Wild.