Sunday, October 2, 2011

Contagion (SUA/EAU, 2011)

Contagion
(SUA/EAU, 2011)

Regia: Steven Soderbergh
Cu: Matt Damon, Jude Law, Laurence Fishburne, Kate Winslet, Gwyneth Paltrow, Marion Cotillard, John Hawkes, Elliott Gould, Bryan Cranston

Rating: 3.5/5

”Contagion” este un film destul de tipic pentru Soderbergh. Realizat foarte metodic, calculat, cu atât de multe vedete încât nu poți spune că există roluri principale și secundare, filmul relatează izbucnirea și evoluția unei epidemii de gripă care se răspândește rapid pe întregul glob. Personajele care apar sunt oameni de știință (în principiu americani, dar și Marion Cotillard) care încearcă să găsească un leac sau un vaccin, agenți guvernamentali care trebuie să impună cele mai grele măsuri, dar și oameni obișnuiți, așa, pentru empatie, precum personajul lui Matt Damon, imun la virus, sau cel al lui Jude Law, un blogger-„profet” care încearcă să scoată niște bani din toată treaba asta.


În principiu, îmi place Soderbergh (inclusiv filmele alea cu două cifre după titlu). ”Contagion” mi-a amintit cel mai mult de ”Traffic”, un film mai bun, cu mai multe idei, mai puține nume mari și mai mult loc pentru acestea să se desfășoare (dezavantajul este că filmul durează aproape două ore și jumătate). ”Contagion” își revendică virtuozitatea (sau, mă rog, aparența de virtuozitate) de la seria ”Ocean's 11”, iar faptul că filmul trece destul de repede de la un eveniment la altul și prezintă mai multe lucruri care au loc în același timp compensează pentru absența unui fir narativ principal.


Totuși, cred că Soderbergh și scenaristul său Scott Z. Burns (”The Bourne Ultimatum”) nu au reușit să gestioneze foarte bine toate istoriile paralele în a două jumătate a filmului, astfel încât unele personaje primesc scene inutile (precum întâlnirea cercetătoarei jucate de Jennifer Ehle cu tatăl ei în spiral), în timp ce alte personaje, ale căror acțiuni păreau interesante la început, sunt ignorate pe parcurs (Marion Cotillard este uitată chiar de tot, revenind doar în final). E imposibil să știm cât din film a căzut la montaj, dar este clar că aceste ezitări din ultima parte a filmului deranjează. Pe de altă parte, am apreciat că aproape toate poveștile au fost lăsate „în aer”, la fel cum niciuna nu a primit o introducere propriu-zisă. 



5 comments:

bba01 said...

Salut , numele meu este Bogdan ,sunt din IASI, Romania .Aveti un site minunat .As dori daca putem face schimb de linkuri / bannere . Va multumesc !!!
Adresa site-ului meu este : http://descopera-travel.blogspot.com/
Adresa de e-mail: bogdan_burca@yahoo.com
Daca doriti sa facem schimb de linkuri ,bannere lasa-ti un comentariu pe blogul meu , intr-o postare,sau un e-mail !!!
Imi puteti da un like , va rog frumos la adresa : http://www.facebook.com/pages/Descopera-lumea-inconjuratoare/174468635958737 Multumesc,o zi buna !!!

Daca vrei sa facem schimb de linkuri/bannere astept raspuns printr-un comentariu pe blogul meu !!!

Anonymous said...

ma bate gandu sa-l vizionez la cinema :)
ceva pozitiv pt. a merge linistit?? :)

Victor said...

Nu as spune ca este un film de vazut neaparat la cinema, dar daca iti place Soderbergh nu cred ca ar trebui sa eziti. Nu e printre cele mai bune filme ale sale, dar e dinamic, cu multi actori buni, research-ul e bine facut si e destul de scurt...

Adina Chițu said...

eu l-am vazut la cinema noroc ca era o invitatie de presa, mie mi se pare inutil ca coada :D

m@ri@n said...

Soderbergh are obicieiul de a-si proteja destul de bine persoanjele de catalogari ca principal sau secundar. Personal din tot ce a regizat, cel mai mult imi place Traffic si Sex, lies and videotape.