Sunday, October 17, 2010

Comedy Cluj 2010 - Palmares

Premiul Publicului - „Nuntă în Basarabia”. 
Ce părere am despre acest premiu se poate deduce de aici. Oricum, mi se pare amuzant (încurajator) faptul că lumea s-a înghesuit la proiecția acestui film în condițiile în care el rulează într-un multiplex de câteva săptămâni.

Premiul de excelență - Geo Saizescu și Sebastian Papaiani
De ce nu?

Cea mai bună actriță -  Anneke Blok (”Tiramisu”)
Perfect de acord, dar mi-a plăcut și de Ági Gubik în ”Pánik” și Binnur Kaya în ”Vavien”.

Cel mai bun actor - Maxim Mehmet (”Liebe Mauer”)
Nu zic că nu mi-a plăcut (am zis deja că este o prezență plăcută pe ecran), dar existau alternative: Nelson Villagra în ”El regalo”, unul dintre aborigenii din ”Bran Nue Dae”, Nader Boussandel în ”Les Barons” sau Anton Shagin în ”Hipsters”... Sunt cam la același nivel toți.

Cel mai bun scenariu - ”Les Barons”
Prima jumătate a filmului este, într-adevăr, bine scrisă, nu numai dialogurile (între conversațiile baronilor și rutinele eșuate de stand-up ale protagonistului), dar și înlănțuirea scenelor are o coerență. A doua jumătate a filmului este un haos, însă. Aș fi mers pentru ”Vavien” sau ”Pánik”.

Cel mai bun regizor - Valeriy Todorovskiy (”Hipsters”)
Da, este un premiu corect acordat, având în vedere competiția.

Trofeul ”Comedy” - ”Bran Nue Dae”
Nope, sorry, nu pot fi de acord. ”Vavien” a fost cel mai bun film din compeție și e păcat că filmul fraților Taylan nu pleacă cu nici-un premiu. Fie premiul cel mare, fie cel pentru regie, fie pentru scenariu sau pentru actriță, ”Vavien” ar fi trebuit să plece cu ceva de la Cluj.

No comments: